Skontaktuj się!

Jak napisać pozew o alimenty KROK PO KROKU – krok 6. czyli uzasadnienie

Anna Koziołkiewicz-Kozak07 lipca 201568 komentarzy

Miał być cykl, ale trochę po drodze się zadziało i dłuższa przerwa się z tego zrobiła. Ale nie zapomniałam 🙂

Dzisiaj przedostatnia część pozwu o alimenty (i najtrudniejsza zarazem), czyli uzasadnienie.

W ostatnim odcinku będzie jeszcze o załącznikach.

Ponieważ uzasadnienie jest nieco dłuższe, wymyśliłam sobie, by omówienie wkleić w tekst (zielona kursywa) – osobiście bardzo nie lubię odsyłaczy gdzieś na końcu – czy to jest czytelne?

Uzasadnienie wygląda w ten sposób:

Uzasadnienie

Najpierw piszemy, dlaczego należą się od pozwanego alimenty – należą się, bo powódka jest jego córką.

Małoletnia powódka Monika Malinowska, urodzona dnia 01.06.2008 r. w Gdańsku jest córką pozwanego.

No i przedstawiamy dowód – w sytuacji, gdy rodzice nie są małżeństwem należy złożyć odpis zupełny, a nie skrócony aktu urodzenia.

Dowód:

odpis zupełny aktu urodzenia

Potem opisujemy zwięźle sytuację – czy ojciec płaci dobrowolnie alimenty, jeśli tak, to w jakiej wysokości i czy są to wpłaty regularne, czy okazjonalne. Zaznaczamy także, czy pokrywa jakieś koszty utrzymania dziecka bezpośrednio. Może to wyglądać np. tak:

Pozwany nie przyczynia się w jakikolwiek regularny sposób do utrzymania córki. Jednorazowo przekazał kwotę 1000 zł.

Albo tak:

Pozwany dobrowolnie przekazuje co miesiąc na utrzymanie córki kwotę 1000 zł. Dodatkowo pokrywa koszty obiadów w szkole (ok. 60 zł / mies.)

Oczywiście przytaczamy dowody (np. świadkowie, potwierdzenia przelewów, dowody wpłat, przesłuchanie stron).

Dowód:

1.     potwierdzenia przelewów bankowych;

2.     świadek Maria Nowak, zam. w Gdańsku przy ul. Nowe Ogrody 28

3.     przesłuchanie stron.

Potem opisujemy sytuację finansową i majątkową obojga rodziców. Przytaczamy dowody. W przypadku pozwanego przytaczamy takie dowody, jakimi dysponujemy. Oczywiście, jeśli mamy “kwitek” z ostatniej wypłaty, sprawa jest prosta, jeśli nie, trzeba trochę bardziej pokombinować.

Matka małoletniej powódki pracuje w Szkole Podstawowej nr 1 w Gdańsku jako nauczycielka, osiągając miesięczny dochód w wysokości 2.400 zł. Jest to jej jedynie źródło dochodu.

Dowód:

1.      zaświadczenie o zarobkach powódki;

2.      przesłuchanie stron.

Obecne możliwości zarobkowe pozwanego pozwalają na płacenie alimentów w żądanej kwocie. Pozwany posiada wykształcenie, umiejętności i doświadczenie zawodowe pozwalające mu na uzyskanie dobrze płatnego zatrudnienia na platformach wiertniczych. Możliwości zarobkowe pozwanego sięgają co najmniej 10.000 zł miesięcznie.

Dowód:

1. CV pozwanego

2. umowa zatrudnienia z dnia 20.02.2015 r.

3. oferty pracy dla osób z doświadczeniem zawodowym zbliżonym do pozwanego

4.  przesłuchanie stron

Następnie wykazujemy, jakie są koszty utrzymania dziecka. Wypisujemy, np. w formie tabeli miesięczne koszty utrzymania. Wskazówki, jak to zrobić, a także które wydatki trzeba udokumentować, znajdziesz we wpisie: Wysokość alimentów – jak obliczyć i jakie dowody złożyć?.

Na miesięczne koszty utrzymania mał. powódki składają się następujące pozycje:

Dowód:

1.      faktury i rachunki dokumentujące niektóre wydatki związane z utrzymaniem mał. powódki;

2.      przesłuchanie stron.

Jeżeli to głównie Ty zajmujesz się dzieckiem jest to podstawa, by koszty utrzymania dziecka nie były rozdzielone po równo, lecz by drugi rodzic pokrywał je w większej części. W pozwie należy to zaznaczyć.

Należy przy tym wziąć pod uwagę, że mał. powódka jest przy matce i to na niej spoczywa główny ciężar utrzymania i wychowania córki, a zatem pozwany winien w większym stopniu pokrywać koszty.

Dowód:

1.     świadek Maria Nowak;

2.    przesłuchanie stron.

Można dodać jakąś formułkę kończącą, acz jest to bardziej zwyczajowe (głupio tak urywać, a do Sądu nie napiszemy przecież “z poważaniem”). Może to być np.

Powyższe uzasadnia żądanie pozwu.

Pozew trzeba oczywiście podpisać. Podpisuje przedstawiciel ustawowy dziecka – w tym wypadku matka Natalia Nowak.

…………………………………………………

(Natalia Nowak)

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy prawnej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 602 749 861e-mail: annakoziolkiewicz@wp.pl

{ 68 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Karolina 25 października, 2015 o 14:25

witam
mam pytanie czy jesli zyje w zwiazku nieformalnym i mamy trojke dzieci, moge pozwac swojego partnera o alimenty? dodam ze nie planujemy zadnego rozstania. po prostu chce mies dosyc symboliczna kwote na papierze.

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 17 listopada, 2015 o 12:53

Dzień dobry.

Odpowiedź znajdzie Pani we wpisie Alimenty “na wszelki wypadek”?

Serdecznie pozdrawiam!

Odpowiedz

Janusz RYDEL 17 listopada, 2015 o 23:16

Bardzo proszę o wyjaśnienie kilku kwestii:
1. czy w przypadku trojga dzieci wystarczy jeden pozew czy trzeba składać 3 pozwy?
2. jeżeli jedno dziecko jest pełnoletnie, to powinno składać oddzielny pozew w swoim imieniu czy może być reprezentowane w pozwie przez rodzica?
3. Czy reprezentacja dziecka pełnoletniego wymaga upoważnienie (pisemnego, notarialnego)?
4. Czy upoważnienie należy dołączyć do pozwu?
Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienia
Podrawiam
Janusz

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 18 listopada, 2015 o 09:27

Dzień dobry.

Ostatnio wymyśliłam, że odpowiedzi na pytania, które mogą być przydatne także dla innych udzielam w formie oddzielnego wpisu – odpowiedź na Pana pytanie jest tutaj.

Odpowiedz

iwona 11 stycznia, 2016 o 14:19

DZIEŃ DOBRY mam pytanie czy jak partner z którym mieszkam nie chce utrzymywać dziecka i mnie bo obecnie nie pracuje muszę składać pozew do sądu o przyznanie alimentów czy mogę to załatwić inaczej. partner z którym jestem ma własna działalność gospodarczą ale prowadzi ja nie legalnie jak mam przedstawić jego dochody. nie wiem też dokładnie ile zarabia bo mi nie mówi. Bardzo proszę o radę pozdrawiam

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 20 stycznia, 2016 o 14:16

Żeby mieć tytuł wykonawczy (czyli móc wystąpić do komornika w razie, gdy alimenty nie będą płacone dobrowolnie), trzeba albo iść do sądu, albo zawrzeć zgodę przed mediatorem i wnieść o jej zatwierdzenie przez sąd.

Odpowiedz

Piotr 21 stycznia, 2016 o 18:07

Witam,

Rozważmy taki o to przypadek: na czas trwania rozwodu jest zabezpieczenie na czas powodztwa w wysokości X, powód/pozwana dowiaduje się iż strona przeciwna od jakiegoś czasu zarabia więcej (awans), pytanie: czy można w takiej sytuacji wnieść o zmianę wysokości zabezpieczenia w oparciu o art. 138 krio z datą wsteczną (od daty awansu p/p ),
pozdrawiam, Pioterk

Odpowiedz

magda 1 lutego, 2016 o 19:33

Witam.Od dluzszego czasu nie ukladalo sie w moim zwiazku,kilka dni temu partner wyprowadzil sie,a ja mam obawy,ze dobrowolnie nie bedzie lozyl na nasza corke.Prosze mi powiedziec,czy w tak krotkim czasie moge zlozyc pozew o alimenty?
Pozdrawiam

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 2 lutego, 2016 o 09:23

Tak. Nie ma żadnego minimalnego okresu od rozstania, który należy odczekać przed wystąpieniem o alimenty. Zresztą od momentu złożenia pozwu do pierwszej rozprawy mija trochę czasu – w Gdańsku np. jest to ok. 3 miesięcy.

Odpowiedz

kaska 18 lutego, 2016 o 19:40

witam,pisze pozew o rozwód bez orzekania o winie(wina jest męża ale dla świetego spokoju ustaliliśmy że bez winy), mąż wyprowadził sie z mojego 24m mieszkania do rodziców 4 lata temu od tego czasu nic nas nie łączy także pieniądze, mamy 5letniego syna, nie mamy wspólnego majatku, rok temu kupiłam większe 46m nowe mieszkanie za pieniadze bedace moja przedmałżenska własnośćia,w ten sposób zapewniając dziecku godne warunki mieszkaniowe prawdopodobnie na całe zycie,chciałabym sie dowiedziec czy jest możliwosc aby domagac sie zwrotu 1/4 kosztów posiesionych na zakup mieszkania od męza, który nie dał dziecku nic.

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 23 lutego, 2016 o 14:32

Kupiła Pani mieszkanie za swoje pieniądze i jest ono Pani. Natomiast kwestia utrzymania dziecka jest oddzielną sprawą i sąd orzeknie o tym w wyroku rozwodowym w punkcie dotyczącym alimentów.

Oczywiście zgodnie możecie ustalić różne rozwiązania, także odzwierciedlające moralne powinności, które Pani opisuje.

Odpowiedz

Sandra 4 marca, 2016 o 19:00

Witam
Zdecydowałam się z pewnych powodów rozwieźć z moim mężem. Czy mogę podać go alimenty na dziecko jeśli nie posiada umowy o prace, ale pracuje na czarno? Co mam w takim wypadku zrobić?
Pozdrawiam

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 11 marca, 2016 o 22:08

Tak, oczywiście, brak oficjalnego zatrudnienia nie stoi na przeszkodzie w zasądzeniu alimentów. Choć, rzecz jasna, utrudnia ich egzekucję. Sąd nie ocenia wysokości zarobków, lecz możliwości zarobkowe, czyli np. umiejętności, wykształcenie, doświadczenie zawodowe.

Odpowiedz

Żaneta 23 marca, 2016 o 10:47

Witam !
3 miesiące temu mój mąż porzucił mnie i dwójkę dzieci i odszedł od konkubiny czy mogę pozwać go o alimenty ? w Jaki sposób sformułować wniosek ponieważ nie mamy separcaji rozwodu a jestem bez środków do życia?

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 23 marca, 2016 o 11:14

Skoro jesteście małżeństwem, to podstawą pozwu o alimenty – który nazywa się w takim przypadku “o zaspokojenie potrzeb rodziny” jest art. 27 Kodeksu rodzinnego, zgodnie z którym “oboje małżonkowie obowiązani są, każdy według swych sił oraz swych możliwości zarobkowych i majątkowych, przyczyniać się do zaspokajania potrzeb rodziny, którą przez swój związek założyli. Zadośćuczynienie temu obowiązkowi może polegać także, w całości lub w części, na osobistych staraniach o wychowanie dzieci i na pracy we wspólnym gospodarstwie domowym.”

Odpowiedz

Małgorzata 1 kwietnia, 2016 o 17:53

Przepraszam, ale nie mogę znaleźć ostatniego odcinka dt. załączników. Czy ów jeszcze nie powstał, czy może został usunięty? A może ja po prostu nie umiem szukać…

Pozdrawiam, Małgorzata.

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 6 kwietnia, 2016 o 18:46

Nie powstał :/ Ale powstanie, obiecuję 🙂

Odpowiedz

Małgorzata 6 kwietnia, 2016 o 18:55

A czy mogę się w takim razie dopytać tutaj jakie załączniki muszę przedstawić sądowi jeśli jestem studentką studiów dziennych i nie pracuję? Czy wystarczy zaświadczenie z uczelni czy muszę jeszcze jakoś potwierdzić fakt, iż dodatkowo nie pracuję? Jeśli tak, to jak?
I drugie pytanie odnośnie świadczenia rodzinnego, które otrzymuję, tzw “Kosiniakowego”. Jak mam to potwierdzić w pozwie? Mam dołączyć oryginalne pismo z MOPSu? Czy może wystarczy ksero strony, na której znajduje się decyzja?

Odpowiedz

ONA 16 maja, 2016 o 21:58

“Podbiję” pytanie. Ja jestem na wychowawczym, nie mam żadnego dochodu (bo bez wyroku sądu mi się nie należy), od października idę na studia dzienne. Czy muszę pisać o tym w pozwie?

Odpowiedz

Magdalena 8 czerwca, 2016 o 21:35

Witam,
Moj partner z którym żyje bez ślubu podniósł na mnie reke co za tym idzie odchodze od niego. Co moge w tym przypadku zrobić moge sie starać o alimenty? Dodam że jego umowa jest na najniższą krajowa ale dostaje wiecej i to na reke. Prosze o pomoc
Dziekuje

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 10 czerwca, 2016 o 10:29

Na dzieci zawsze. Be względu na to, czy był ślub czy nie. Na siebie w związku nieformalnym nie mam takiej możliwości.

Odpowiedz

Natalia 14 czerwca, 2016 o 08:36

Czy jesli w akcie urodzenia dziecka nie figuruje ojciec, to moge zlozyc wniosek o alimenty? Do tej pory placil dobrowolnie, ale jednak sie rozmyslil i jest niezbyt mila atmosfera. Beda jakieś badania czy cos? Jak to sie odbywa jaki krok mam teraz poczynic z gory mowie ze zmienil prace i nie wiem ile teraz zarabia i gdzie pracuje. Z gory dziekuje za odpowiedz

Odpowiedz

Zbigniew 14 czerwca, 2016 o 14:23

Witam,

Jak wygląda sprawa wyliczania alimentów kiedy dziecko w wyniku złożenia wniosku o zmianę pobytu ucieka spod matki do babci?
Mam jako ojciec zasądzone alimenty na dziecko jednak pytanie brzmi czy sąd od nowa rozpatruje oboje rodziców do alimentów czy jedynie matkę? Czy może to zależy od wniosku?
Bo ze mną nie ma problemu, płacę i zawsze było na czas jednak matka w tej chwili nic nie daje na dziecko…

Odpowiedz

Wiktoria 24 czerwca, 2016 o 22:40

Witam. Mam taką sytuację.
Ojciec 3 letniej córki mieszka i nadal pracuje w Anglii. Do tej pory alimenty przesyłał mi dobrowolnie. Nigdy nie była to konretna kwota, ani termin. Doszłam do wniosku, że czas to ustalić. Chcę złożyć wniosek do Sądu. Nie chce, by przesyłał mi “śmieszne” pieniądze na dziecko, bo wiem na ile go stać i jak duży jest koszt utrzymania dziecka. On w ogóle nie zdaje sobie z tego sprawy, dużo rzeczy/kosztów nie bierze w ogóle pod uwagę. Twierdzi, że jego pieniądze to jego sprawa. Żebym zobaczyła, jakie są alimenty w Pl. Tyle ile ja od niego żądam to żyją za to rodziny w PL. Nawet nie się do tego nie odniose.

Ja obecnie nie pracuje. Wychowuje córkę. Nie otrzymuje jeszcze żadnych zasiłków. Ojciec zarabia ok. 11tys. zł. miesięcznie.
Lecz nie pracuje on na umowę.
Będzie mi ciężko udowodnić jego zarobki.

*O jaką kwotę się mogę starć w takiej sytuacji ?
*Wiem tez, że ma niebawem się przeprowadzić. Co jeśli nie będę znała jego adresu?
Bardzo proszę o radę.

Odpowiedz

Alicja 25 czerwca, 2016 o 10:29

Witam.
Chcialabym zapytac, czy ja, jako dziecko (już 19letnie) mogę pozwać swojego ojca o alimenty? Lecz moja mama niestety jest z nim w związku małżeńskim. Ponadto tylko ona w domu zarabia (na osobę wychodzi mniej niż 450zl miesięcznie). Ojciec nie ma zamiaru nam pomagac, a ja obecnie zaczynam pracę sezonową, ale w październiku chciałabym pójść na studia, a wtedy moja sytuacja ponownie się pogorszy, dlatego jestem zdeterminowana i ciekawa, czy taka ewentualność jak alimenty jest możliwa.

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 4 lipca, 2016 o 15:37

Teoretycznie tak. Jednak sąd będzie brał pod uwagę także w jaki sposób mam wspiera Panią finansowo.

Odpowiedz

Aniela 5 lipca, 2016 o 10:21

Droga Pani Mecenas!
Przepieknie Pani opublikowala pomoc prawna dla wielu ludzi.
Malo kto w dzisiejszych czasach pomysli o ludziach najubozszych,samotnie wychowujacych dzieci.
Chyle czola za to,ze jest Pani CZLOWIEKIEM .
Wszystkiego najlepszego na drodze zawodowej.
Aniela

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 5 lipca, 2016 o 13:56

Cieszę się, że wpis okazał się pomocny 🙂 Serdecznie pozdrawiam!

Odpowiedz

Marzena 6 sierpnia, 2016 o 12:28

Witam mam takie pytanie otóż dowiedziałam się że mój partner (jesteśmy bez ślubu) mnie zdradza mamy dwuch synów jeden syn jest niepełnosprawny mieszkamy dalej razem dopóki czegoś nie znajdę on nie pracuje bo się nie chce czasem dorobi dorywczo ja utrzymuję się z świadczenia wychowawczego i zasiłków z Mops no i rodzinnego i pielęgnacyjnego czy w takim razie sąd mógł by zasądzić alimenty skoro on nie pracuje? Pozdrawiam

Odpowiedz

Ewelina 13 sierpnia, 2016 o 13:36

Witam.Jestem po rozwodzie kilka lat,nie wnosiłam pozwu o alimenty gdyż syn przebywał tydzień u mnie tydzień u ojca ze względu na to ze pracowałam wówczas na dwie zmiany a był za mały by być sam w domu wiec sąd zasadzil wówczas ze wszystkie wydatki mamy dzielić na połowę i tak było. Od dwóch lat jednak syn mieszka ze mną a jego ojciec wyjechał za granicę.Placi dobrowolnie ale różne kwoty jak mu pasuje raz 300zl raz 400zl raz 500zl.Dodam jeszcze ze pracuje podobno na czarno w Anglii i straszy mnie ze i tak mi sad nie przyzna alimentów.Czy mogę wnieść pozew o alimenty w tym przypadku i czy mogę w pozwie zaznaczyć że jeżeli ojciec nie ma z czego płacić to mogą płacić rodzice czyli dziadkowie mojego syna? Pozdrawiam.

Odpowiedz

Kinga 17 sierpnia, 2016 o 14:18

Witam,
Jeśli moj były partner zarabia w zależności od miesiaca 3500-5500 zł netto i praktycznie w ogóle nie interesuje się dzieckiem, jakiej wysokości alimenty mogę wnioskować? Dziecko ma 8 miesiecy, za 4 miesiace idzie do prywatnego żłobka (koszt miesieczny ok 1000zl) gdyż na żłobek państwowy głównie z.powodu moich zarobkow nie mam szans. Obecnie wysyla mi alimenty 500 zl, ktore dla mnie sa smieszna kwota. Bardzo proszę o odpowiedź.

Odpowiedz

Grześ 6 września, 2016 o 12:12

Witam

Jestem samotnym ojcem Filipa lat 8, mam spory problem(nie z wychowaniem dziecka) tylko jego mamą, w kwietniu 2015 wyjechała z Polski do niemiec później do Szwajcarii, na początku nie płaciła alimentów bo nie miała z czego, później płaciła sporadycznie po 800 zł, dodam tylko że zarabia miesięcznie okolo 4000chf (15000 zł) od czerwca tego roku nie płaci wcale, wysłała raz 500 zł ale to wszystko, stwierdziła że zacznie mi płacić dopiero jak dostanę wyrok sądu i żebym nie liczył na więcej niż 500 zł, kolejnym problemem jest to że Filip nie jest u mnie zameldowany tylko u mamy, chodzi też do szkoły 20 km od naszego obecnego miejsca zamieszkania bo go tam mama zapisała…
pytanie:
1. mogę starać się o alimenty za cały ten okres wstecz?
2. czy mogę się starać o zwrot kosztów dojazdu syna do szkoły ( wożę go codziennie samochodem)

Odpowiedz

Alicja 28 września, 2016 o 09:30

Witam
Mam pytanie, ponieważ moja sytuacja nie jest tak do końca jasna. Mój mąż przebywa obecnie w areszcie śledczym za znęcanie się nad rodziną. Chciałam złożyć pozew o alimenty, ale nurtują mnie dwie kwestie:
1. Jaki podać adres jeżeli chodzi o ojca dzieci?
2. Jak uzasadnić wysokość alimentów, biorąc pod uwagę sytuację ojca dzieci (przebywa w areszcie, więc nie zarabia, nie zarabiał z resztą również wtedy,gdy przebywał na wolności)?
proszę o pomoc, pozdrawiam

Odpowiedz

Aga 28 września, 2016 o 19:03

moja 17 letnia córka zaszła w ciąże o rok starszym chłopakiem niestety okazał się nie odpowiedzialnym gówniarzem i zostawił ją.Czy w takiej sytuacji moge wystąpić do sądu o alimenty dla niej i dziecka jeszcze przed urodzeniem maluszka. Niestety z tego co wiem chłopak nie pracuje i się nie uczy. Co w takiej sytuacji zrobić. Chciała bym także ograniczyć a nawet odebrać mu prawa rodzicielskie czy jest to możliwe?

Odpowiedz

Katarzyna 4 listopada, 2016 o 08:33

Witam, chcę wystąpić o alimenty na córkę. Boje się, że sobie nie poradzę w sądzie i zje mnie stres. Czy moja mama lub ktoś inny (oczywiście poza adwokatem) może mnie reprezentować przed sądem?

Odpowiedz

Wioletta 25 listopada, 2016 o 15:27

Jestem osobą bezrobotną, zarejestrowaną w Urzędzie Pracy. Korzystam z MOPSu, otrzymuję zasiłek rodzinny i zasiłek 500zł na dziecko. Mam wobec tego pytanie czy muszę przedstawić swoje decyzję z MPOSu orzekające mnie o przyznaniu zasiłku?

Odpowiedz

zaneta 10 stycznia, 2017 o 12:03

witam, rozstałam się z ojcem mojej córki 18 lipca 2016 r.
niestety rozwazałam powrót, więc nie wniosłam pozwu o alimenty ani nie załatwiałam w gminie że już wychowuje dziecko sama.
w grudniu 2016 poszłam do gminy i napisałam oświadczzenie że od grudnia nie wychowuję dziecka z jej ojcem, ponieważ Pani w gminie mi doradziła że nie mam szans udowodnić że nie mieszkamy i nie wychowujemy córki razem. od czasu rozstania ojciec małej tylko raz przekazał mi 100 złotych na dziecko mimo że byliśmy umówieni na 800 zł miesięcznie a dziecko widział w tym czasie 4 razy mimo iż mieszka kilka km od nas i nie utrudniam mu kontaktów z córką. najgorsze ze wszystkiego jest to że wzięłam na siebie umowę telewizyjną na 2 lata w marcu 2016r, a dekoder i prawie wszystkie rzeczy moje i malej a jest tego spoko (zabawki ogrodowe ciuchy telewizor komputer pralka zmywarka) i nie mam mozliwosci ich odzyskac poniewaz byly partner caly czas wykreca sie od spotkan ze mna i wydania mi tego. Co moge z tym zrobic? jak odzyskac rzeczy? co moge wpisac w pozwie o alimenty i czy przysluguja mi od grudnia czy od okresu rozstania? mam straszny metlik w glowie, licze na jakakolwiek forme pomocy.
Pozdrawiam Żaneta

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 24 stycznia, 2017 o 14:09

Alimenty co do zasady zasądzane są za okres bieżący, czyli od wniesienia pozwu. Za okres miniony może Pani ich dochodzić tylko, jeśli wykaże Pani, że niektóre potrzeby dziecka za ten czas pozostały niezaspokojone, albo w formie roszczenia o zapłatę, jeśli Pani pokrył jakieś (udokumentowane) wydatki.

Jeśli chodzi o rzeczy Pani oraz dziecka, to w razie nie wydania ich dobrowolnie, jest możliwość złożenia pozwu o ich wydanie (jest to oddzielna sprawa składana do sąd cywilnego).

Odpowiedz

Karolina 20 stycznia, 2017 o 13:26

Dzień dobry. W przypadku gdy żyliśmy w konkubinacie, rozeszliśmy się z mojego powodu – ja miałam już dość. Ojciec bierze dziecko tylko we wtorki, czwartki i dwa wekendy. W ciagu ostatniego roku przelał mi łącznie 1400 złotych (przedszkole 150zł, balet 120zł mięsięcznie, 4 pory roku jeśli chodzi o ubiór i wiele innych wydatków – raczej nie za wiele się dorzucił, ale upiera się że jest DOBRYM TATUSIEM I ZE WYDAJE NA NIĄ BARDZO DUŻO – ja pytam gdzie.. ) 🙁 dzieckiem w wiekszości opiekują się dziadkowie gdy mała jest u niego. Czy mam szanse na alimenty? Czy muszę podawać miejsce gdzie pracuję mój były partner i ile zarabia?? Obawiam się,że nie będę miała możliwości uzyskania takich informacji. Czy jest sens żebym składała pozew? pozdrawiam. Dziękuję

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 24 stycznia, 2017 o 13:32

Sąd na pewno zasądzi więcej niż ok. 115 zł miesięcznie (1400 zł rocznie) na dziecko w wieku przedszkolnym.

Dobrze jest podać, gdzie ojciec pracuje i ile zarabia, ale brak takich informacji nie oznacza braku alimentów – jest możliwość ustalenia tych okoliczności w inny sposób, przy pomocy sądu.

Odpowiedz

Ewa 7 lutego, 2017 o 19:11

witam,sama wychowuje nastolatka,obecnie ma 16 lat,ojciec placi alimenty 270zl-przez sad-badanie genetyczne-wypieral sie,syn jest po probie samobujczej na tle nekania go przez kolege z kl. i jego rodzicow,a i przejecie syna konta przez tych ludzi,i pisania roznych rzeczy w imieniu syna-sprawy karne,sad rodzinny,obecnie sprawa w toku w prokuraturze-odnosnie,stalkerow,syn jest pod stala opieka;psychologa-terapia[wg.specjialisty-co najmniej kilka lat,godz.130zl.prywatnie,na nfz 1 godz.tygodniowo,ojciec w niczym niepomagal,niepomaga,caly trud wychowania,leczenia itp.spoczywa na mnie,niepracuje kilka lat-z powodu pobiciia mnie przez stalkerow-gdy stanelam w obronie syna-mam padaczke pourazowa,lecze sie u psychiatry-lek uogolniony,wrzody zoladka,mam zakrzepice,jestem po zatorze pluc,cukrzyce,astme[nerwy].,depresjia.syn od ur.choruje;porazenie dzieciece[poronna postac],astme,niedomykalnosc zastawek trojdzielnej i plucnej,astygmatyzm,od czasu nekania-zaburzenia zachowania,autoagresjia,dostalismy mieszkanie socjialne-ogrzewane weglem,niemamy;lodowki,pralki-piore recznie,brak wc,[przenosne,co 2 tyg.kupuje plyn za 50zl.,brak cieplej wody,swoich lekow juz niewykupuje-niemam na to,mamy psa,mala-czujna,na obronnego niestac nas bylo,ale alarm-bardzo czujna,syn od pazdziernika 2016r.przebywa w placowce opiekunczo wychowawczej-na polecenie sadu,po probie samobujczej,i o wpisy na faceboku-ze zrobi sobie krzywde-jak sie okazalo konto syna zostalo zhakowane przez stalkerow-i to oni pisali te rzeczy-ze sie zabije,nastepnie ktos synowi do picia w gimnazjium wsypal lek dla rakowcow,a nikt w domu go niema,nikt nieechoruje,zrobione to tak,by wygladalo,ze chce zrobic sam sobie krzywde,wydruki zanioslam do prokuratury,zabezpieczyli to konto zchakowane na swego e-mail,podajac jeszcze falszywe dane osobowe-nie swoje,znam ich e-maila,bo kiedys zamawiali towary na niego,swoj adres,a moj nr.tel.,zalozyli tez synowi konto na sympati-ze gej-umieszczajac syna zdiecie,mi na e-darling,zem lezbijka-tez zdiecia,bieganie po sadach,itp.zawsze ja,moja mama,na ojca syna nigdy niemoglam liczyc,i tak jest do chwili obecnej,zostalam skazana na 0,5m.wiezienia,na pomuwieniach przez stalkerow-obecnie posiadam pismo z prokuratury iz to oni nas nekaja,falszywie zeznawali,grozby karalne,itp.,i zlamanie zapisu danych informatycznego-art.190A&1kk,art190&1kk,art.234kk,art 233&1kk,art268&1kk,w sprawie naszych stalkerow,obecnie zlozylam o wznowienie sprawy karnej by oczyscic sie z zarzutow stawianych przez stalkerow,bylam 2x na terapi w szpitalu psychiatrycznym-ataki paniki,niewstawalam z lozka,niejadlam,tak mnie lek paralizowal,obecnie jako tako funkcjionuje,caly czas jestem na lekach przeciwlekowych,syn przebywa w placowce-sedziego poinformowalam co sie dzieje-papiery z prokuratury-odn.stalkingu wobec nas,syn co weekend jest w domu,na swieta,teraz czekam na ferie-decyzjie,ojciec syna nigdy niebyl na rozmowie w szkole,na zebraniu,wszystko ja,i moja mama,mam zakaz pracy z zus,ponagrywane mam grozby tych ludzi do mnie i syna,a od grudnia zeszlego roku stalkerka,chodzi po os.i gada ze ja niezyje,dane swiadkow mam zapisane[pamietniki prowadze,od poczatku,co moge dalej zrobic,czekam tez na wiadomosc z Warszawy-zmiane danych osobowych-stalkerzy zaczeli zamawiac towary na nasze dane,mimo ze ojciec ma kolege prokuratora,nigdy nic nie pomogl,pokierowal,ma ograniczone prawa-niemoze o niczym decydowac-leczenie itp.,alimenty na syna ojciec placi 270zl,zasadzone w 206r.,nic dalej nierobilam-niebylam w stanie,stalkerzy pomuwili mnie i syna z dyrektorka ze starej sp.wyszly klamstwa z ich strony,sprawe przegrali w 2009r.,zalorzyli nastepna tego samego r,znow przegrali[tym razem pomuwili syna-ze lobuz,i dn.nastepnego znow pomuwili nas w prokuraturze,ze ich nekamy,choc to ja posiadam ful wydrukow jak zamawiali towary,podajac nasz nr.tel,e-mail,a reszte swoich danych,nagran-jak nam groza-pobiciem[3x,zabiciem[2x proby],teraz skladam znow o podniesienie alimentow,zgodzilam sie na mniejsze,pod warunkiem ze pomorze w opiece nad synem,odwiedza syna co 2 tygonie,poczatkowo po sprawie na 2,6h,obenie co 2 tygodnie,na 0,30minut,placilam tez za korepetycjie syna-j.angielski,moj sie skonczyl w szkole podstawowej,a ojciec jeszcze mial pretensjie ze jezdzilam z naszym synem,raz do roku,na turnus rechabilacyjny-z mopr-dofinansowanie,ze ma luzko,obecnie syn niema zadnych mebli-poza luzkiem,biurkiem,szafa[ktora rozpada sie ]mopr pomaga,za mieszkanie place 142zl,50 gaz,prad 200zl,za wegiel,rozpalke,koszt 400zl,miesiecznie,a zrobic wc,prysznic,juz niedaje rady,zalozylam grupe na faceboku-samotni rodzice w zachodniopomorskim[opisujac nasze nekanie

Odpowiedz

Agnieszka 24 lutego, 2017 o 09:07

Witam serdecznie!
Chciałabym zapytać co zrobić gdy ojciec dziecka płacił dobrowolnie alimenty i już ustaliliśmy, iż chciałabym mieć to udokumentowane, a on w tym czasie trafił do zakładu karnego za granicą..
Czy złożyć pozew do sądu, wpisując adres ZK w którm znajduje się pozwany?? Nie mam pojęcia co w tej sytuacji robić. Dodam, iż nie ma zasądzonego jeszcze wyroku, a pierwszą rozpawę ma na początku kwietnia, także nie wiem nawet jaki wyrok dostanie. Badzo proszę o odpowiedź

Odpowiedz

Klaudia 27 lutego, 2017 o 23:52

Witam, nie jestem z ojcem dziecka od ponad dwoch lat. Caly cza jednak płaci on dobrowolnie alimenty, poczatkowo 300zl a od jakiegos czasu 400. Nie chodzi o podwyzszanie kwoty, jedynie o to aby alimenty byly zasądzone prawnie, abym miała to udokumentowane. Ojciec dziecka wie, że chce zlozyc pozew o alimenty i wie, że to chodzi jedynie o orzeczenie sądu, w zwiazku z czym jest ZGODNY ze mna. Jak powinno wyglądac uzasadnienie?

Odpowiedz

Karolina 2 marca, 2017 o 12:47

No a co w sytuacji gdy jakoś nie zbierałam paragonow, faktur, zwiazanycxh z utrzymaniem dziecka, bo zwyczajnie nie przypuszczalam ze bede zmuszona zlozyc taki wniosek? Mam czekac 2 miesiace na to, żeby w jakis sposob to udokumentowac? a ojciec bedzie mial super bo nie placi nic na dziecko? wydaje mi sie ze nie wszystcy zbieraja paragony… wiec co w takiej sytuacji?

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 2 marca, 2017 o 13:34

Proszę się zastanowić, czy części wydatków nie jest Pani w stanie udokumentować np. przelewami z konta. Na pewno posiada Pani też rachunki związane z opłatami mieszkaniowymi. Oczywiście bez sensu byłoby czekać ze złożeniem pozwu, żeby “nazbierać” dokumenty. Biorąc pod uwagę, że średnio na rozprawę oczekuje się ok. 3 m-cy, zdąży Pani to zrobić już po złożeniu pozwu i dołączy Pani na rozprawie.

Odpowiedz

Zagubiona Sandra 19 marca, 2017 o 17:05

Witam ,
Mam taka sytuację od 15 stycznia nie mieszkam z ojcem swojej 9 letniej córki.
Czasem ja odwiedza ale rzadko ,
Oczywiście nie loży na córkę , niema pracy jest po operacji nogi. Wcześniej pracował za granicą mieszkaliśmy razem ale i tak nie dawał mi pieniadzy na córkę sporadycznie np w ciągu roku na 1 pare obuwia i 1 kurtke czyli i tak cały czas ja utrzymuje i utrzymywałam mieszkając razem.
W 2010roku mieliśmy mediacje wtedy tez nie mieszkalismy razem prze od 2 lata zobowiązał sie do placenia 400zl msc oczywiście tego nie robił i nie robi do tej pory. Od 7 lat niestety koszty utrzumania wzrosły…Byłam głupia i nie poszłam z pismem do sądu aby sie uprawomocniło. Miałam od niego przelewy na jego rachunki i zabezpieczył sie wykonujac przelew tytułem” alimenty lub dla córki” gdzie były to pieniadze na jego abonament telefoniczny lub na inne opłaty nie związane z córką.
Córka w tamtym roku była na koloniach koszt 600zl + koszty przygotowania
Aparat ortodontyczny 600 i wizyty kazda 50
Okulary wymiana raz w roku lub raz na 2 lata ostatnie pary 833zl i 500zl . kazda wizyta okulisty 150zl.
2 lata chodzila na angielski 149zl miesiecznie ani razu nie dał na zajęcia…
Czy mogę jakoś ubiegać się o zwrot tych kosztów i od kiedy jak mieszkaliśmy razem i to z jego rodzicami …
W tym roku komunia oczywiście nie dał ani grosza…
I Obóz nad morze w tym roku 2 tygodnie 1500zl … Na wszystko zbieram ja i tak od kilki lat a wyplate mam srednio 1500-1700zl jest mi bardzo bardzo ciezko…
Mogłabym liczyć na Pani pomoc co mogę uwzglednić i od kiedy bo chcę złożyć wkońcu
Pozew o alimenty…
Z góry dziękuję i przepraszam za błędy ortograficzne…

Odpowiedz

Tomasz 20 marca, 2017 o 13:17

Pani Anno, Pani blog jest bardzo pomocny. I tak naprawdę dla obu stron. Dziękuję.
Tomasz

Odpowiedz

kornelia 28 marca, 2017 o 19:08

Witam serdecznie mam problem mam trojeczke dzieci ojciec ich naduzywa alkoholu nie moge na niego liczyc chcialabym wniesc alimenty lecz jestem mloda i to wszystko mnie przytlacza jak mam ocenic utrzymanie dzieci co ma wpisac w punkt “wartosc przedmiotu sporu” mam na wzor pozew od kolezanki ona ma na dwojke wpisane 9600 za nia pozew pisala doradca prawny ale juz nie pracuje tam tylko facet i malo mi pomogl… ‘

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 3 kwietnia, 2017 o 14:11

Jeśli chodzi o spis kosztów utrzymania dzieci – proszę zajrzeć tu: https://zobraczkaczybez.pl/wysokosc-alimentow-jak-obliczyc-i-jakie-dowody-zlozyc/
Wartość przedmiotu sporu to kwota alimentów x 12 – dla każdego dziecka trzeba ją wpisać oddzielnie.

Proszę spojrzeć do pozostałych artykułów z serii “Jak napisać pozew o alimenty KROK PO KROKU”: https://zobraczkaczybez.pl/category/pozew-o-alimenty-krok-po-kroku/

Odpowiedz

Marzena 18 kwietnia, 2017 o 11:25

Witam serdecznie. Prosiła bym o kilka wskazówek jak napisać pozew o alimenty w sytuacji gdy ojciec dziecka wyjechał za granicę i siedzi w więzieniu. Ja razem z córka mieszkam w wynajętym mieszkaniu ( umowa jest na niego ). Wszystkie koszty utrzymania ponoszę sama. Dziecko ma 5 lat i chodzi do przedszkola . Czy mogę wystąpić o alimenty od ojca mojego partnera (dziadka mojej córki ). Nie pomagają mi finansowo chociaż są dobrze usytuowani. W jaki sposób napisać pozew i jakie dołączyć dokumenty.
Bardzo proszę o pomoc

Odpowiedz

Paulina 19 czerwca, 2017 o 07:30

Witam,
Jestem w trakcie pisania pozwu o alimenty i mam kilka pytań. Jestem w trakcie remontu mieszkania, w ktorym mam zamieszkac z dzieckiem- jest tam jeden pokój który będziemy razem dzielić. Czy w związku z tym w kosztach utrzymania dziecka mogę uwzględnić takie rzeczy jak np meble do kuchni, sprzet AGD, meble do pokoju itp? Jak podać koszt tzn. czy wartość np takiej lodówki rozliczyć jako zakup raz na rok, 3 lata czy 5 lat? A co z meblami kuchennymi- jezeli kosztują 3000 to dzielę to przez rok czy inaczej?Czy wyliczając koszt utrzyania dziecka mogę dołączyć rachunki wsteczne- konkretnie mam na myśli rowerek,hulajnoge czy nebulizator który kupuje się raz na jakiś czas.
proszę o pomoc
pozdrawiam

Odpowiedz

Magda 3 lipca, 2017 o 17:21

Witam. Rozstalam sie z partnerem. Czy moge podac go o alimenty choc nue jest biologicznym ojcem? Zaznacze ze uznal dziecko po porodzie u na akcie urodzenia figuruje jako ojciec. Dziekuje za odpowiedz

Odpowiedz

aaam 3 lipca, 2017 o 21:04

Witam serdecznie!
1czy możliwe jest złożenie pozwu o ustalenie ojcostwa, alimenty dla dwojki dzieci i podwyższenie alimentów na pozostałą dwójkę w formie jednego pozwu
2 jesli tak to czy zabezpieczenie w takiej sytuacji obejmuje tylko podwyżkę alimentów czy również przyszłe alimenty na jeszcze nie uznane dzieci?

Odpowiedz

bartoszuk 11 października, 2017 o 14:30

Dodatkowo trzeba naprawdę się przyłożyć do tego pozwu by był dokładnie i w miarę szczegółowo napisany.

Odpowiedz

Joanna 1 grudnia, 2017 o 07:07

Witam, Mam dziecko ze zwiazku nieformalnego. Z ojcem dziecka nie mieszkamy razem. Jego rodzina nie wie o istnieniu syna gdyz jest to dla niego niewygodne bo nie ma rozwodu z zona . Syn ma 5 lat chodzi do przedszkola. Szybko wyrasta z ubrań . Rachunki place sama ze swojej pensji takze przedszkole i wyzywienie oplacam sama. Ojciec syna czesto bierze jeszcze ode mnie pieniądze np. na paliwo gdyz on codziennie odwozi malego do przedszkola. Dodam jeszcze ze ojciec dziecka prowadzi wlasna dzialalnosc gospodarczą , pracuje na pelnym etacie w innej firmie i dodatko ma mozliwosc dorobienia dorywczo w branzy budowlanej. Co ciekawe byly partner narobil mi dlugow jeszcze jak bylam w ciąży( sama nie moglam oplacac rachunków z powodow zdrowotnych )choć dysponowal moja wypłatą . Pieniądze przegrywal w hazardzie a ja dostawalam kolejne ponaglenia mimo ze on ,,niby,, wszystko oplacal. Dlugi ciagna sie do tej pory. Niestet nie mam zadnych dowodow bo wszystko jest na mnie. Moja historia kredytowa jest fatalna dzięki niemu. Teraz ojvieec dziecka daje mi ok. 20 zl. na dzien jak on to mowi na najpotrzebniejsze zakupy przez co ja nie moge nic zaplanować. Moje pytanie brzmi czy to wszystko moge umieścić w pozwie o alimenty i czego mogę sie w sądzie spodziewać oraz jakiej kwoty żądać gdyz ja zarabiam tylko ok. 1500 zl. Z gory dziekuje za odpowiedź

Odpowiedz

Irek 2 stycznia, 2018 o 08:27

Jak udowodnic mam sądowi ze matka moich dzieci wymiguje ( wrecz ukrywa sie ) bo nigdzie od ponad 4 lat nie jest zameldowana,przez ten okres ani razu sie nie zarejestrowała w urzedzie pracy,i chodz ma nastepne małe dziecko i zyje w konkubinacie to nie chce łozyc na dzieci ktore porzuciła

Odpowiedz

Paula 15 lutego, 2018 o 15:59

Dzień dobry mój były mąż ma zasodzone alonety od 6lat i ich nie płaci pobieram z funduszu moje pytanie brzmi czy mogę napisać (i jak yo powinło Wyglądać) wniosek o jednorazowe dofinansowanie z strony powoda do komuni syna

Odpowiedz

xyz 20 lutego, 2018 o 13:22

witam. co jeśli nie znamy miejsca zamieszkania i pracy osoby, którą chcemy pozwać?

Odpowiedz

Agnieszka 11 marca, 2018 o 16:58

Witam, mam takie pytanie, czy jest możliwość nie wyliczania kwoty na utrzymanie dziecka jeśli ojciec dobrowolnie płaci je w ustalonej kwocie, podpisaliśmy nawet ugodę potwierdzoną podpisem notarialnym, jednak zależy mi na tym aby były to alimenty w formie wyroku sądowego.
Mam też drugie pytanie czy istnieje możliwość abym mogła sama, bez obecności ojca dziecka podpisywać dokumenty związane z synem? tzn np. wniosek do przedszkola musimy podpisać razem, ale ojciec synka pracuje za granicą i wolałabym pewne kwestie rozwiązywać bez jego udziału.
I jeszcze jedno pytanie jeśli chciałabym wyjechać z dzieckiem na wakacje za granice to czy potrzebuje pozwolenia ojca dziecka? a jeśli tak to w jakiej formie?
Dodam tylko że żyliśmy w związku nieformalnym.
Pozdrawiam serdecznie

Odpowiedz

Daria 22 czerwca, 2018 o 19:31

Witam. Chciałam zapytać, czy pozywając byłego partnera o alimenty muszę przedłożyć moje dochody? Czy tylko jego? Jeżeli muszę również moje, to musi być to dokument od księgowej czy wystarczą wyciągi z banku?

Odpowiedz

Martyna 28 czerwca, 2018 o 11:57

Dzień dobry, chciałam sie dowiedzieć jakich dokumentów potrzebuje do rozprawy o alimenty dla córki. Gdyż ojcec dziecka dobrowolnie płaci na dziecko. Chodziło mi o to ze chce iść do sądu o to zeby mieć udokumentowane przez sąd o alimenty.

Odpowiedz

Zdesperowana 30 listopada, 2018 o 12:13

Witam , pół roku temu rozeszlam sie z partnerem i ojcem mojego dziecka .Partner nie chce placic alimentow i jestem zmuszona zlozyc pozew do sadu .Lecz robi mi problemy ze on ma prawo sie widywac z dziecckiem kiedy chce ,ale ja go prosze ciagle aby płacił na dziecko to ma to gdzies .Dodam ze niewiem czy moge mu pozwolic na spotkania bo naduzywa alkoholu i substacji uzalezniajacych .Co moge zrobic w takiej sytuacji .

Odpowiedz

Anna Koziołkiewicz-Kozak 7 marca, 2019 o 21:14

Uregulowanie kontaktów może polegać też na zakazie kontaktów. Zdarza się też, że sąd ustala kontakty i uzależnia wydanie dziecka od tego, czy rodzic jest trzeźwy. Trzeba mądrze wyważyć racje – dziecko ma prawo widywać się z ojcem, ale jeśli ojciec stanowi dla dziecka zagrożenie, trzeba w pierwszej kolejności chronić dziecko.

Odpowiedz

JOANNA 3 kwietnia, 2019 o 10:18

Witam
Mam problem ze znalezieniem pozwu o podwyższenie alimentów na dwoje dzieci,czy gdzieś u Pani znajdę?

Odpowiedz

Małgorzta 25 kwietnia, 2019 o 12:26

Dzień dobry,

Czytając wpisy pod Pani postem, rozumiem, że nie mogę ubiegać się o alimenty z datą wsteczną. Ojciec dziecka, z którym rozstałam się jeszcze będąc w ciąży (nie był moim mężem) widnieje w akcie urodzenia dziecka. Przez cały okres ciąży wyłożył jedynie 150 zł zaliczki na wózek (comiesięczne badania ginekologiczne, badania prenatalne, leki, wyprawka dla dziecka wszystko to było w mojej gestii). Po urodzeniu dziecka (a synek ma 17 miesięcy płacił przez okres 10 miesięcy po 350 zł miesięcznie. Dziecko jest po ciężkiej operacji , rehabilitowane (przed operacją w zeszłym roku przede wszystkim prywatnie ) i po operacji również. Od stycznia tego roku nie płąci nawet tych 350 zł choć miał zwrócić część za rehabilitację , za sczepienia etc. Nie miałam czasu ani głowy żeby walczyć o alimenty w sądzie (myśłałam że sie dogadamy) . Czyli teraz nie mam możliwości zwrotu poniesionych wydatków na ratowanie zdrowia mojego dziecka? I co w sytuacji gdy musiałam wrócić do pracy ( dodam, że mam “godziwe” zarobki aczkolwiek dzielone obecnie na dwie osoby), nie wiem czy ojciec dziecka dalej pracuje (zatrudnił sie za grosze żeby po godzinach robić ” fuchy” przy remontach a z czasem założyć własną działalnosć w tym zakresie. Niestety obiecanki tylko i wyłacznie. Czy z faktu, że ojciec dziecka ma znacznie mniejsze uposażenie niż ja, będzie wynikać że nie posiadając majątku własnego , zarabiający dwa tysiące miesięcznie nie będzie musiał łożyć na dziecko (człowiek w sile wieku 45 lat i doświadczenie wieloletnie w branży budowlanej ).
Dziękuję z dóry za odpowiedź

Odpowiedz

piotr 10 lipca, 2020 o 11:02

Rozwodu nikt w swoim życiu nie przewiduje. Jednak sytuacja życiowa zmusza czasem do podjęcia decyzji o złożeniu pozwu o rozwód. W sprawie rozwodowej nie należy być samemu i warto skorzystać z pomocy prawnika.

Odpowiedz

Ada 9 grudnia, 2023 o 17:21

Polecam korzystanie z kalkulatora alimentów. Ten wskazany przeze mnie uwzglednia niezaspokojone potrzeby dziecka i osobiste starania rodzicow: https://kreator-sadowy.pl/kalkulator-alimentow

Odpowiedz

Ada 9 grudnia, 2023 o 17:23

Polecam korzystanie z kalkulatora alimentów https://kreator-sadowy.pl/kalkulator-alimentow
– niezaspokojone potrzeby dziecka
– osobiste starania rodziców
– opcja dodania własnych wydatków
– możliwość porównania okresów do podwyższenia alimentów

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Dziękuję, że chcesz skomentować mój artykuł! Jednak jeśli szukasz pomocy w swojej sprawie to musisz wiedzieć, że moja odpowiedź ma charakter odpłatny. W tym celu skontaktuj się ze mną, korzystając z zakładki Kontakt.

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Adwokacka adwokat Anna Koziołkiewicz-Kozak Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Adwokacka adwokat Anna Koziołkiewicz-Kozak z siedzibą w Gdańsku.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem annakoziolkiewicz@wp.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: